Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  اسفناج اسفناج

گل و گیاه ظرافت

اسفناج

اسفناج

اسفناج دو برابر ديگر سبزي‌ها فيبر دارد. يك پيمانه اسفناج حدود ۲۰ درصد فيبر دارد كه مانع يبوست است و به هضم غذا كمك مي‌كند. فيبر موجود در اين سبزي، قند خون را پايين نگه‌داشته و با ايجاد حس سيري مي‌تواند مانع از پرخوري شود. ويتامين C و E، بتاكاروتن، منگنز، روي و سلنيوم موجود در اسفناج همگي از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي براي مقابله با پوكي استخوان، گرفتگي رگ‌ها و فشارخون بالاست. اين سبزي پرخاصيت سرشار از ويتامين‌هاي مختلف ازجمله A، K، D و E بوده و حاوي مواد معدني خوبي نيز هست. بذر اسفناج نسبت به آب‌وهوا حساسيت چنداني ندارد و جزء محصولات فصل خنك است. رطوبت كافي هوا و خاك در رشد و نمو و كيفيت اسفناج اثر مثبت دارند. در مناطق گرم مثل خوزستان آن را در اواسط پاييز و در نقاط سرد در اواسط بهار مي‌كارند.

بذر اسفناج، خاك استاندارد (كمپوست پيشنهاد مي‌شود)، گلدان مناسب، دستكش، آبپاش كوچك، بيلچه و الك تنها ابزارهاي كاشت سبزي در آپارتمان هستند. ابتدا خريد بذر اسفناج را براي مدت ۱۰ ساعت و حداكثر ۳ روز خيس مي‌كنيم. خاك را الك كرده تا نرم و يكدست شود. گلدان موردنظر را از خاك مرغوب (كمپوست آماده) پر مي‌كنيم (بيش از ۳/۴ گلدان). گلدان انتخابي بايد زهكشي خوبي داشته باشد. سپس اقدام به آبياري گلدان مي‌كنيم تا آب كاملاً از گلدان خارج شود.

براي برداشت سبزي به‌خصوص در اولين برداشت‌ها بهتر است از قيچي استفاده كنيم زيرا بذرها زياد در عمق قرار نداشته و ريشه قوي نداشته درنتيجه ممكن است از خاك دربيايند. براي برداشت سبزي‌ها را نبايد از ريشه دربياوريم بلكه تنها نوك آن را جدا كنيم و مصرف كنيم. بعد از گذشت چند روز از برداشت سبزي، مجدد مي‌توانيم آن را برداشت كنيم و سبزي‌ها دوباره سبز مي‌شوند.

براي خريد بذر اسفناج و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/1 ساعت: ۰۶ توسط:zerafatcom2 :