Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ذرت ذرت

گل و گیاه ظرافت

ذرت

ذرت

براي كاشت بذر ذرت گلداني بايد گلداني با سايز بزرگ را انتخاب نماييد، گلدان‌ها را بعد از رشد بايد در مكاني گرم و آفتاب‌گير قرار دهيد. محل موردنظر در روز حداقل بايد ۶ تا ۷ ساعت نور خورشيد را داشته باشد. بذر ذرت را ۲۴ ساعت در آب خيس كنيد و در دماي ۲۰ تا ۳۰ درجه آن‌ها را در عمق ۲ تا ۵ سانتي‌متري خاك بكاريد و منتظر سبز شدن آن‌ها شويد. خريد بذر ذرت چون در عمق كم كاشته مي‌شوند نبايد اجازه دهيد رطوبت سطحي خاك خشك شود و تا قبل از جوانه‌زني مرتب خاك را آبياري كنيد. خاك مناسب براي كاشت ذرت خاكي است كه رطوبت را حفظ كند و سنگين باشد. البته زهكشي مناسبي نيز داشته باشد تا ريشه ذرت از بين نرود.

بهتر است خاك پاي بوته‌ها هميشه مرطوب باشد. در هنگام تشكيل دانه‌ها و رشد ذرت بلال نيز بايد آبياري به‌طور منظم و زياد انجام شود تا كيفيت و تراكم دانه‌ها بالا باشد. اگر گلدان‌ها را در منطقه‌اي قرار داده‌ايد كه بادخيز است مي‌توانيد براي استحكام بوته يك چوب يا ميله در كنار بوته ببنديد. ذرت در انواع آب‌وهوا رشد مي‌كند و گرمادوست است و هواي گرم در كيفيت محصول مؤثر است. ذرت در هر خاكي نيز رشد خوبي دارد. معمولاً در خاك‌هاي لومي سنگين و رسي كاشت مي‌شود تا نياز به آب كمتري داشته باشد.

آبياري و رطوبت نيز موارد مهمي هستند كه در كيفيت و ظاهر و توليد دانه‌هاي با كيفيت و تراكم دانه‌ها مؤثر است. نياز آبي ذرت در زمان توليد دانه و گرده‌افشاني زيادتر مي‌شود و كم‌آبي باعث عدم تشكيل دانه‌ها در قسمت‌هايي از ذرت شده و تراكم دانه‌ها را نامنظم مي‌كند، به‌طوركلي نسبت به كم‌آبي واكنش بدي نشان مي‌دهد.

براي خريد بذر ذرت و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/11 ساعت: ۲۳ توسط:zerafatcom2 :

ذرت مكزيكي

بذر ذرت مكزيكي

براي كاشت بذر ذرت مكزيكي گلداني بايد گلداني با سايز بزرگ را انتخاب نماييد، گلدان‌ها را بعد از رشد بايد در مكاني گرم و آفتاب‌گير قرار دهيد. محل موردنظر در روز حداقل بايد ۶ تا ۷ ساعت نور خورشيد را داشته باشد. بذر ذرت مكزيكي را ۲۴ ساعت در آب خيس كنيد و در دماي ۲۰ تا ۳۰ درجه آن‌ها را در عمق ۲ تا ۵ سانتي‌متري خاك بكاريد و منتظر سبز شدن آن‌ها شويد. چون در عمق كم كاشته مي‌شوند نبايد اجازه دهيد رطوبت سطحي خاك خشك شود و تا قبل از جوانه‌زني مرتب خاك را آبياري كنيد. خاك مناسب براي كاشت ذرت خاكي است كه رطوبت را حفظ كند و سنگين باشد. البته زهكشي مناسبي نيز داشته باشد تا ريشه‌ها از بين نرود.

بهتر است خاك پاي بوته‌ها هميشه مرطوب باشد. در هنگام تشكيل دانه‌ها و رشد بلال نيز بايد آبياري به‌طور منظم و زياد انجام شود تا كيفيت و تراكم دانه‌ها بالا باشد. اگر گلدان‌ها را در منطقه‌اي قرار داده‌ايد كه بادخيز است مي‌توانيد براي استحكام بوته يك چوب يا ميله در كنار بوته ببنديد. ذرت در انواع آب‌وهوا رشد مي‌كند و گرمادوست است و هواي گرم در كيفيت محصول مؤثر است. خريد بذر ذرت مكزيكي در هر خاكي نيز رشد خوبي دارد. معمولاً در خاك‌هاي لومي سنگين و رسي كاشت مي‌شود تا نياز به آب كمتري داشته باشد. آبياري و رطوبت نيز موارد مهمي هستند كه در كيفيت و ظاهر و توليد دانه‌هاي با كيفيت و تراكم دانه‌ها مؤثر است. نياز آبي ذرت در زمان توليد دانه و گرده‌افشاني زيادتر مي‌شود و كم‌آبي باعث عدم تشكيل دانه‌ها در قسمت‌هايي از ذرت شده و تراكم دانه‌ها را نامنظم مي‌كند، به‌طوركلي نسبت به كم‌آبي واكنش بدي نشان مي‌دهد.

ذرت از خانواده گندميان و در كشور مكزيك تكامل يافته و پس از گندم و برنج، قوت مردم را تشكيل مي‌دهد. درخصوص خواص ذرت، اين غله سرشار از ويتامين‌هاي گروه C، B، A و املاح معدني كلسيم، پتاسيم، فسفر و آهن بوده و قسمت اعظم آن را مواد نشاسته‌اي تشكيل مي‌دهد. رنگ زرد ذرت به دليل وجود زئين و آنتي‌اكسيدان بوده و آنزيم‌ها و فيبر نامحلول آن براي محافظت از روده و پيشگيري از يبوست و بواسير مفيد است.

براي خريد بذر ذرت مكزيكي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/9 ساعت: ۱۸ توسط:zerafatcom2 :