Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  نعنا نعنا

گل و گیاه ظرافت

نعنا

نعنا

بذر نعنا بسيار ريز بوده و براي كاشت بايد مراقب بود بذر نعنا در عمق كم كاشته شود تا توانايي جوانه‌زني را داشته باشند. نعنا گياهي است كه براي رشد نياز به خاك سبك و با زهكشي بالا نياز دارد. نعنا گياهي آفتاب دوست بوده ولي بهتر است در نيم‌سايه كاشته شود تا نتيجه بهتري حاصل شود و از عطروطعم آن كاشته نشود. خريد بذر نعنا را از اسفند تا اواسط تابستان كشت مي‌كنند. مدت‌زمان كاشت تا برداشت اين گياه ۶۰ تا ۹۰ روز بعد از كاشت است.

بذر نعنا را در هر فصلي مي‌توان كاشت ولي براي كاشت در زمين و فضاي باز بهترين فصل براي كاشت آن بهار و تابستان است. هيچ چيزي لذت‌بخش‌تر از اين نيست كه هر روز از سبزي‌اي مصرف كنيم كه خودمان در گلدان يا باغچه كاشتيم و رشدش رو ديديم و با آبي آبياري كرديم كه از تميز بودنش اطمينان داريم. مشاهده رشد هر روزه سبزي‌ها در گلدان و برداشت و مصرف آن يكي از راه‌هاي يافتن آرامش در اين ايام است.

براي برداشت به‌خصوص در اولين برداشت‌ها بهتر است از قيچي استفاده كنيم زيرا بذرها زياد در عمق قرار نداشته و ريشه قوي ندارد درنتيجه ممكن است از خاك دربيايند. براي برداشت سبزي‌ها را نبايد از ريشه دربياوريم بلكه تنها چند برگ بالايي آن را به‌صورت سرچين جدا كرده و مصرف مي‌كنيم. بعد از گذشت چند روز از برداشت نعنا، مجدد مي‌توانيد آن را برداشت كنيم و سبزي‌ها دوباره سبز مي‌شوند.

براي خريد بذر نعنا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/10 ساعت: ۱۶ توسط:zerafatcom2 :